Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 18 december 2016

Hello from the past


Wat is het toch leuk om je eigen kinderfoto te gebruiken in een scrap! 
Dit is de challenge bij Noor Design Scrapbooking. Maar dan komt het, welke foto ga je gebruiken, oh en waar zijn mijn foto's gebleven? Op de computer had ik er een paar staan, maar in mijn fotoalbum zaten er natuurlijk meer, waaronder deze, heel groot. Gelukkig kon ik deze foto op de foto zetten en zo uitprinten op de Selphy. Hij is nu iets minder oranje dan het origineel en minder lomp groot hihi. Deze foto hing bij allebei mijn opa's en oma's in een mooi ovaalvormig lijstje, dus extra dierbaar dan. Zeker omdat ik nog maar 1 oma over heb. Ze is 88 en deze foto hangt er nog steeds! 

Ik had geen idee hoe ik mijn scrap wilde gaan maken, dus ik ben op Pinterest maar gaan zoeken naar een leuke schets en die als leidraad gaan gebruiken. Dat werkt voor mij toch wel lekker, zeker als je even geen idee hebt. Er moesten natuurlijk ook veel Noortjes op komen, dus eerst maar eens bij mijn papier gekeken wat er kleurde bij de foto. Ik kwam uit bij het blok Botanical. Deze had mooie groene kleuren en bloemetjes, wat ik leuk bij de foto vond passen. De basis moest ruitjespapier worden van mij, omdat dat ook in de jurk zit, en dan komt het ergens terug. Dit papier had al mooie groene hoeken. Langs de randen heb ik met een grijze fijnliner een streepje getrokken. Met de Sending Messages NYC-stempel en bruin inkt van Memento heb ik her en der stempelafdrukjes gezet. 

Voor de ronde vorm heb ik de blauwe mal Doilies 3 gebruikt. Dat was makkelijk kiezen, want het is de enige ronde mal van Noor die ik heb hihi. 
Ik vond het wel leuk om voor het rechts horizontale vlak onder de foto ribbelkarton te gebruiken. Dat geeft meteen een stoerder uiterlijk aan een lieve scrap. Hieronder heb ik een Notebook-rand gebruikt. 
Voor het rechtopstaande vlak heb ik voor bloemetjes gekozen. Ik vond deze goed bij de foto passen en bovendien werd ik er erg vrolijk van. Aanvankelijk had ik de grotere boem gekozen, maar deze paste naar mijn gevoel beter. 

Toen de basis vast zat, heb ik structuurpasta erbij gepakt en ATC Multistencil Spinnenweb/Regen. Daarin zat zo'n mooi klassieke patroon, dus die werd het. Helaas mislukte de eerste poging, omdat ik teveel pasta gepakt had. Ik heb het geprobeerd eraf te halen met een doekje, maar helaas zie je dat nog een beetje. Maar goed, het is voor mezelf en geen opdracht, dat maakt het minder erg. 
Toen de pasta er wel goed op zat, heb ik deze even verhit met mijn heattool, dan kon ik daarna lekker snel door met de rest. 

Heel lang heb ik zitten twijfelen in welke kleur ik het randje onder de foto zou doen, lichtoranje was wel mooi, maar lichtroze ook en andere kleuren ook wel, twijfel, twijfel. In het lichtgeel/beige nog twee andere randjes gestanst, maar dat maakte het wel een beetje braaf.  In mijn bakje met nog niet gebruikte delen kwam ik deze in het oranje tegen, precies op maat. Toen had ik me bedacht dat ik er een bloementoef op wilde, maar tijdens het zoeken naar de juiste materialen ervoor kwam ik deze polaroid van Noor tegen en die was ook we heel leuk! In een papierblok van een ander merk (weet zo gauw niet welke, anders noemde ik het wel hihi) kwam ik deze Hello tegen, precies de juiste maat voor in mijn polaroid. Tja maar eronder bleef het nog leeg. Bij mijn scrapblokken van Kate & Co kwam ik dit lieve gele bloemetje tegen, precies de juiste maat en kleur. Een veer met een strikje langs de zijkant maakte het af! 

Langs de zijkant heb ik een touwtje geknoopt met een kleine sleutel van Magnolia Design eraan. Hij is in een lichte kleur gestanst, dus het valt bijna niet op. 
Bovenaan de scrap heb ik nog een vlaggenlijntje geplakt, Ik hou van vlaggetjes, dus dat mocht natuurlijk niet ontbreken! Ook de pijltjes en de hartjes die uit het stansje van de Polaroid kwamen hebben een plekje gekregen op deze scrap. 
Omdat ik het onderin nog een beetje smoezelig vond, moest er nog iets overheen. dat werd deze sticker van de Action, die er precies bij paste en daarmee met de Hello de titel voor deze pagina vormde. Tot slot vond ik dat er toch nog een beetje tekst op mocht, dus nog even achter de computer gekropen. Ik hoefde er niet lang over na te denken, had toch te weinig plek voor grote verhalen hahaha. De tekst omgezet in de gewenste grootte, gewenste font en in het groen. De tekstblokjes ook een grijs randje gegeven en met bruine inkt bewerkt. 

Ik ben erg tevreden erover. En ik ga in 2017 zeker meer scrappen! Je begint met een foto, geen idee wat je ermee wil maken en uiteindelijk wordt het toch heel anders dan je aanvankelijk verwacht had, maar het is wel 1 geheel! En zo krijg je langzaam hele albums vol met dierbare herinneringen, zelfs mijn jongens vinden het leuk! En het is zo leuk om te doen, maar ik moet wel leren om snellere beslissingen te nemen en niet hele avonden te miepen over een klein dingetje, dat kost het meeste tijd.

Misschien nog wel op zoek gaan naar scrap-challenges om aan mee te doen. Dat stimuleert nog meer natuurlijk! Wordt zeker vervolgt!! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten