Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 18 december 2016

Kerst in traditionele kleuren


Het Kaartjes Inspiratie Challenge Blog heeft als thema voor de nieuwe challenge: maak een kerstkaart in traditionele kleuren. Dat zijn rood en groen, aangevuld met crème en goud. 

Behalve een kaart in tradionele kleuren, wilde ik ook een traditionele kaart ermee maken, en dan hoort er een kerstkrans bij. Het idee heb ik van Pinterest af gehaald. Daar zag ik een krans, gemaakt van geponste rondjes en dat vond ik erg leuk. Mijn zoontje had van rood papier pasgeleden al rode rondjes geponst, heel veel. het waren rode maantjes zei hij, maar ik heb ze maar als basis voor deze kaart gebruikt. Ik heb ze geplakt op een rood rondje, als stevige basis. Van een hulsttak-stans van Noor Design heb ik de groene blaadjes gestanst. Ik heb ze doormidden geknipt, en dwars op de rode rondjes geplakt. Van restjes kerst-designpapier heb ik nog meer rondjes geponst. Dat gaat zo fijn met mijn nieuwe EK-pons hahaha. Her en der heb ik een paas goden sterretjes geplakt. Over de krans heen nog een crĂ©mekleurige banner. Omdat de krans ergens op moest hangen, heb ik met een grote houtpatroon stempel en olijfgroene inkt het houtpatroon op een kraftkaart gestempeld. Tijdens het stempelen zelf bedacht ik me dat ik het waarschijnlijk weer niet slim had gedaan, omdat het ook scheef kon komen, maar gelukkig viel dat erg mee. Het was niet helemaal tot onderaan, maar dat is opgelost met een glimmend rood lintje met een strikje erin. Handig joh, die lintjes hahaha. 

Op de achterkant van de krans heb ik het lichte lintje vastgeplakt met plakband en deze vastgezet op de kaart met een stervormige splitpen. 

Ik hoop dat jullie mijn traditionele kaart ook leuk vinden en dat het jullie ook aanzet om mee te doen, maar dat zal wel toch, zo vlak voor kerst? 

Deze kaart wil ik mee laten doen met deze challenge:
Cards and scrap, glitters (gouden sterretjes en een glitterlintje) 
't Scraphuis, Alles mag










1 opmerking:

  1. Wat ontzettend leuk is de krans met rondjes gemaakt!
    Bedankt voor het meedoen met de AnMa Creatief challenge.
    Prettige jaarwisseling gewenst!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen