Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 14 januari 2017

Happy Winter


Het is weer zover, de tweede challenge van de KIC gaat van start, en de 1e voor team Groen in het nieuwe jaar. Wat leuk dat er zoveel mensen hebben meegedaan met onze Feest-challenge. Ik heb mooie creaties langs zien komen. 

De nieuwe challenge is heel toepasselijk bij het weer buiten: Winter. Maak dus een winterkaart, maar geen kerstkaart. Daar zijn andere challenges voor hahaha. 

Ik kwam slecht op gang voor deze challenge. Ik wilde eigenlijk een scrap maken met een foto van mij en mijn vader op een slee. Ik kwam er alleen niet helemaal uit wat ik wilde qua achtergrond. Er ontbrak nog iets, maar ik kon mijn vinger er niet goed op leggen wat er dan ontbrak. En omdat deze winterse challenge eraan kwam, moest er toch wel iets gemaakt worden. Hiervoor heb ik ervoor gekozen om gebruik te maken van het handige stansblok van Noor Design, Christmas Carol. 

De basis is een kraftkaart van 15x15 cm. Hierop heb ik 2 soorten designpapier op maat gemaakt en op de scheidingslijn een bruinkleurig kantrandje geplakt. Net uit het kantrandje steekt een kaartje, waar ik een oudere kerstzegel op geplakt heb. Het is een kerstzegel uit de overgangsperiode in 2001, er staan namelijk Euro's en Guldens op vermeld. 

De stans is een blauwe vierkantmal van Noor Design. Deze heb ik uit crème cardstock gestanst. Het plaatje en de bruine ondergrond komen ook uit het stansblok. Winterser dan 2 koolmeesjes op besneeuwde takken kan het toch niet? Aan de zijkant heb ik een setje wanten gehangen, gestanst uit papier met een gebreid patroontje erop. Deze stans is van Marianne Design. Ik heb de wanten opgehangen aan een splitpen met een mooie grote sneeuwvlok. 

Onderaan heb ik de tekst Happy Winter geplakt. Deze tekst heb ik al een tijdje, maar nooit gebruikt. Ik vond het namelijk niet kloppen met de stempel waar deze bij zat: een vintage boeren-stelletje op de schaats van Marianne Design. Ik heb het gestempeld in olijfgroen op stukje uit een oudere serie designpapier van Marianne Design. 

Naar mijn idee is het kaartje veel te simpel voor mijn doen, maar ik had weinig inspiratie. Iets met een beetje energietekort door een vitamine d-tekort, gaat vast wel een keetjer over...Maar toch is de kaart precies wat het moet zijn: winters. En de andere KIC-meiden vonden hem mooi. 

Ik hoop dat het jullie inspireert om ook mee te doen met deze Winterse challenge. Met de sneeuw die buiten valt, raak je toch wel geïnspireerd om iets moois te maken toch? 



Zelf wil ik mijn kaart laten meedoen met deze challenge: 





2 opmerkingen:

  1. Een toppie winters kaartje in een hele mooie kleurencombi. Wat een leuk ideetje van de zegel ...
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge van CraftAddiction !
    Groetjes, fijne avond, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige winterse kaart! Bedankt voor je deelname aan de Cards & Scrap Maandchallenge. Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen