Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 21 januari 2017

Hello there


Met deze kaart wil ik meedoen aan de sketch challenge van Noor Design. Dit is de 9e challenge via Facebook en eindelijk de 1e waarbij ik zelf de mal al had. Gelukkig had ik dmv de hulp van mijn zus en moeder en een paar lieve dames die ik via Facebook ken, al wel een paar keer mee kunnen doen. Maar nu ik hem zelf heb, moet ik nu wel meedoen hè. Het leek me leuk om er een beetje een vintagekaartje van te maken, hoewel ik dat wel lastig vind. 

De basis is een witte kaart, waarop ik een blauw plankendessin-designpapier heb geplakt. De randjes van al het papier heb ik beïnkt met Walnut stain en daarna geruld met de distresser. 


Ik vond het leuk om het meisje in het theekopje van Gorjuss te gebruiken. Ik heb een aantal stempels hiervan, maar gebruik ze te weinig. Dus ik hoop ze de komende tijd vaker te gaan gebruiken. Deze stempel is ingekleurd met mijn brushmarkers, maar ik vind het nog erg lastig om vergrijsde, oude kleuren te maken. Ik heb onder elke kleur een laagje grijs GC 1 gedaan, maar ik vrees nu dat ik de verkeerde kleur grijs gekozen heb. Er zit naar mijn idee te weinig diepte in het kleurwerk, maar eigenlijk durf ik er niet goed overheen te gaan, bang om het te verpesten. De stempel heb ik geplakt op de gevraagde mal, die ik in het wit had uitgestanst. Deze heb ik weer geplakt op een turquoise uitgeknipte en ge-emboste vorm van de stans. Dit geeft de kaart net een beetje meer pit en het paste goed bij het shirtje van het meisje. 

Voor het rechthoekige vlak onder de mal heb ik een dessin uit het blok budding Spring gebruikt. Ik heb gekozen voor het blad met de anemonen (of roosjes? ) en de postkaart, maar ik heb het middendeel gebruikt ipv de boven- of onderkant. Deze zouden toch maar wegvallen op de kaart. En dat zou jammer zijn. Voor de ronde vorm heb ik gekozen voor een roze dessinpapier uit het Spring paperblock van Noor. Dit is een blok met lieve roze en groene papiertjes. Onder dit rondje heb ik een doily gebruikt, welke ik een tijd geleden uit een restaurantje in de buurt van de Drunense Duinen vandaan heb meegenomen. Mijn moeder kreeg deze onder haar theekopje, dus ik heb het er gauw onder vandaan gepakt, zodat deze niet te nat en vies zou worden hahaha. Erg eigenlijk he. Maar wel mooi zo.

Voor de dwarsbalk heb ik een dessinpapier uit de winter-editie van het Create en Celebrate van joy gebruikt. Op het beige papier met de sneeuwvlokken zit leuk stipjespapier, En zoals je misschien wel weet, ben ik gek op stipjespapier. Hier overheen heb ik een lintje geplakt. Dit lintje heb ik op meerdere plaatsen terug laten komen. Onder de dwarsbalk heb ik een randje van Noor geplakt, wat ik uit zilverkleurig papier gestanst heb. Uit dit zelfde papier heb ik ook de ronde vorm linksboven gestanst. Dit vond ik wel kunnen bij het geheel. In het midden een sticker van Kimya Verpakkingen, met een tekst die ook op het rondjes-stempelvel zit. Rechts bovenin heb ik een label geplakt met hierop een stempel van de Bingo-stempels. Hierop heb ik een paar hartjes geplakt, waarvan 2 van de paperclips van Noor. Tot slot heb ik onder het rondje nog een hoekje gemaakt met een labeltje van Kimya en een veer, bloemetjes en een takje, ook van Noor. 

Ik hoop dat je het leuk vind geworden. 
Met deze challenges wil ik graag meedoen:
Noor Design Sketch Challenge
Hobby Vision, bingo. Ik kan roze-bloem-lintje maken, maar ook roze-cirkel-stansmal, stansmal-blauw-wit, lintje-blauw-wit. Eigenlijk alles, behalve de parels hihi .
Craft Addiction, alles mag








3 opmerkingen:

  1. Hoi Esther
    Je kaartje is supermooi in deze zachte kleurtjes en dit is een heel lief stempeltje die je mooi ingekleurd hebt.
    Bedankt voor je deelname bij het CraftAddiction challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwww supersss mooi zeg en dank voor je deelname aan onze Craft Addiction Challenge en veel succes! Lieve groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke kaart en mooie stijl
    Groetjes Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen