Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

woensdag 8 april 2015

Fijne verjaardag


Dit kaartje is 9x9 cm! Klein hè? Maar alles zit erop wat er ook op een normale vierkante kaart zou zitten.

Dit kaartje wil ik laten meedoen met de challenge van Cards and Scrap.
Deze hebben een inspiratiefoto als uitgangspunt voor de challenge.
Hierop is een slaapkamer te zien in het wit, met een paar felle kleuren erop, te weten turquoise, lime, fuchsia en oranje. Lekkere felle kleuren dus. Ik heb ervoor gekozen om dus de kleuren te volgen ipv de slaapkamer of een onderdeel ervan.
Ook wil ik deze kaart mee laten doen met de eerste challenge van Noor en Zo. Daarbij is een sketch het uitgangspunt. Een vierkante kaart, 3 dwarsbalken, een vaantje van boven naar beneden aan de linkerkant en twee rondjes.

Als basis heb ik een wit kaartje van 9x9 cm gebruikt. De randjes van het kaartje heb ik met lichtgroene Distress inkt wat aangezet. Als ondergrond heb ik wit dessinpapier met hierop kleine driehoekige snippertjes in verschillende kleuren. Hieroverheen 3 turquoise dwarsbalken, met bij de onderste en de bovenste een randje van Noor Design erbij. Omdat de randjes niet zo mooi overkwamen heb ik er een groen lintje overheen geplakt, heerlijk om zo iets te kunnen verbergen. Helaas lukte dat niet overal even goed, waardoor ik een beetje genoodzaakt was om het grote rondje links te plaatsen ipv in het midden. Het vaantje heb ik vervangen door een feloranje label, met raffialintjes in de gebruikte kleuren erdoorheen. Het rondje heb ik vervangen door drie witte rolroosjes waarbij ik ook hier de randjes groen aangezet heb. Op het knalroze rondje heb ik een tekstbutton van Noor Design gebruikt, in turquoise inkt van Different Colors.

Het plaatje is een digistamp van Gorjuss. Ik vind dat zulke gave plaatjes, bijna net zo leuk als Magnolia, maar die blijven toch favoriet denk ik. Ik heb haar ingekleurd met Twinkling H2O's, alleen de benen met aquarelpotloden, omdat ik geen oranje heb. Nog niet!
Om het geheel af te maken, heb ik haar een plakparel in de vorm van een bloem op haar borst geplakt en nog drie kleintjes in de bloemetjes.

Ik hoop dat dit kleine kaartje gewaardeerd wordt!

Met deze challenges laat ik het meedoen:
http://www.cardsandscrap.nl/2015/03/kaartenuitdaging-233.html
http://noorenzo.blogspot.nl/p/noor-zo-challenge.html
http://knutselsenkadootjes.blogspot.nl/2015/03/uitslag-receptenchallenge-en-challenge.html
Bij knutsels en kadootjes is de challenge om stof of vilt op je kaartje te gebruiken. Lintjes vallen ook onder stof, dus bij deze :-)

Groetjes Esther's Freubelstorm

6 opmerkingen:

  1. Leuke kaart heb je gemaakt naar aanleiding van de foto! Mooie kleuren zijn het toch hè.
    Super dat je meedoet met de uitdaging van cards & scrap.
    Groetjes Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart heb je gemaakt naar aanleiding van de foto! Mooie kleuren zijn het toch hè.
    Super dat je meedoet met de uitdaging van cards & scrap.
    Groetjes Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaart heb je gemaakt nav de foto, Esther.
    Gezellig dat je mee doet met deze uitdaging bij Cards & Scrap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al is je kaartje klein van formaat, het ziet er prachtig uit en wat je zelf al zegt alles zit erop!
    Bedankt voor je deelname bij K&K.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi kaartje heb je gemaakt.
    leuk dat je mee doet bij het Cards & Scrap Blog
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk gedaan!
    Leuk dat je meedoet bij K&K.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen