Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

dinsdag 28 juli 2015

Noor Sketch #4




De tweede kerstkaart van dit jaar is een feit. Ik heb de sketch van Noor en Zo aangehouden als richtlijn. Het is zo'n leuke schets, daar kun je alle kanten mee op. Maar nu ik op zomervakantie ben geweest, vind ik dat ik moet kunnen beginnen met de kerstkaarten. Ik heb vorig jaar een 10x20 kaart gemaakt en dat vond ik zo leuk, dat wilde ik nu nog eens doen. En volgens mij is het gelukt, de schets is nog te herkennen, dacht ik zo.

De basis is een turquoise kaart. Hierop heb ik dessinpapier van de Action gebruikt als patroonpapier. Ze kleuren goed bij het Magnolia-meisje, wat ingekleurd is met Twinkling H2O's. Het dessinpapier heb ik gemat op crémekleurig cardstock, met opgerulde randjes. Voor de ronde vorm heb ik een stans van Noor Design gebruikt. Deze heb ik nog maar pas, dus dan is de 'dwang' om hem te gebruiken nogal groot hè ;-) Hij steekt een beetje uit, maar dat is niet zo erg. Ik vrees alleen dat hij dan niet in een smalle envelop gaat passen, maar dat zie ik wel op het einde van het jaar.

In de doily heb ik een crèmekleurig rondje geplaatst met hierop een rondje dessinpapier van Marianne Design. Ik heb een stukje raffialint gebruikt om een stikje te maken waarvan een langer deel over het rondje gaat. Hierop heb ik een tabje van Marianne Design geplakt, met hierop de cijfers 2016 van Noor Design. De letters uit hetzelfde stansje komen terug in de vlaggetjes bovenaan de kaart. Hier heb ik blauwe vlaggetjes geplaatst, met zwarte letters erin.
Boven op de strik heb ik een kerstboom geplakt, die bewerkt is met structuurpasta van Dutch Doobadoo. Het Magnoliameisje heb ik geplaatst op een slee van Noor Design, waar ook een beetje structuurpasta op zit. Om het af te werken, nog een paar plakpareltjes in het haar van het meisje en op de tab.

Ik ben er weer tevreden over :-), de kaart kan in de bewaardoos tot december.

http://noorenzo.blogspot.nl/p/noor-zo-sketch-challenge-2.html
http://simplymagnolia.blogspot.nl/2015/07/bows-or-buttons.html
http://paradiseofstamps.blogspot.fr/2015/07/challenge-21-anything-goes-team1-team1.html






3 opmerkingen:

  1. Lovely card ! Good idea to take the lead for the next year ! It's successful !
    Bravo !

    Thanks for joining us at Paradise of Stamps.
    Cat' s sCrap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous card!! Love your take on the sketch and the fab colors you've used!!

    Thank you for playing a long at Paradise of Stamps!

    Hugs
    Linda
    DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awesome creation, thanks for joining us at Simply Magnolia and good luck!
    Hugs Nicola xxx

    BeantwoordenVerwijderen