Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 22 november 2015

Zie ginds komt de stoomboot...



Wat een heerlijke tijd is er weer aangebroken, Sinterklaas is weer in het land!
Ik weet niet wie het bij ons thuis nu leuker vind hoor, de jongens of ik...Ik hou van het feest, van de Sint en al zijn Pieten, hoewel ze voor mij wel gewoon 'ouderwets' donker moeten zijn hoor. Ik ben niet zo van die nieuwerwetse Pieten met vegen op hun gezicht.
Wij gaan ook elk jaar kijken op de haven bij ons in de stad om Sinterklaas echt binnen te halen, en daarna gauw weer naar huis om Sinterklaas op televisie te zien met een grote schaal kruidnoten en pepernoten op tafel!

Voor de Kaartjes Inspiratie Challenge Blog is de nieuwste
challenge: "Geen kaart, maar creatie".
Mijn moeder kwam toen met het idee om van de zeilboot van Dutch Doobadoo een stoombootje te maken, waar echt een zakje kruidnoten in kan. Ja en dat was toch wel iets wat echt bij mij past.

Ik ben begonnen met de mal over te trekken op zwart papier, maar heb natuurlijk het binnenste deel wel aangepast. Het moest een dikke schoorsteen krijgen en geen zeilen. De buitenste schuine lijnen heb ik wel gehouden, aanvankelijk wilde ik daar vlaggetjes aan hangen, maar die werden te groot in verhouding met de plaatjes. Op Pinterest had ik de digistamps van deze pietjes en Sinterklaas gevonden en op de juiste maat.
Ik heb ze ingekleurd met mijn Twinkling H2O's.
Op de onderkant van de boot heb ik een strook rood papier geplakt. Dit komt bovenaan de mast terug met een geel randje erom.

Bovenaan de boot heb ik een wit lintje geplakt. De raampjes heb ik gemaakt van rondjes, wat bij het gat op een label hoort. Van een vel Paper art Maritiem van Dutch Doobadoo heb ik de ankertjes eraf geknipt en deze met Distressinkt wat bewerkt. Van Noor Design heb ik de filmstripmal gebruikt om de relingen te maken. Tot slot nog een dotje watten als rookpluim uit de schoorsteen.



Het zakje waar de kruidnootjes in zitten heb ik gekocht bij Kimya Verpakkingen. Dit is een groothandel in verpakkingsmaterialen waarvan je er toch verrassend veel dingen kunt gebruiken op diverse creaties.

Doen jullie ook gauw mee met deze leuke challenge "Geen kaart, maar een creatie"? Het mag nu dus echt van alles zijn! Laat eens een andere hobby zien, wees creatief :-) http://kaartjes-inspiratie-challenges-blog.blogspot.nl/2015/11/kic-challenge-73-geen-kaart-maar-een.html


Ik laat zelf mijn creatie ook meedoen met deze challenge:
http://knutselsenkadootjes.blogspot.nl/2015/11/challenge-29-alles-behalve-rechthoekig.html


3 opmerkingen:

  1. geweldige creatie Esther, heel mooi gemaakt. Leuk dat je meedoet bij K&K.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk Esther! Ik vind Sinterklaas ook een heerlijk feest. Mijn kinderen zijn volwassen, nu maar wachten op kleinkinderen. En wie weet gaat het weer net zo'n mooi feestje worden.
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen