Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 23 november 2014

Kerst, Alles mag voor het KIC




   

De nieuwste Challenge van het Kaartjes-Inspiratie-Challenge-Blog heeft als thema: Kerst, alles mag! Wat een uitdaging! Hiervoor heb ik een simple box-card gemaakt. Ik wilde, als lid van het designteam, iets laten zien wat je niet vaak ziet, een kaart die je kan versturen, maar tegelijk ook een doosje is waarin iets zit. Er kan een plat cadeautje in, of babysokjes, dat heb ik ook al weleens gedaan.

De basis is bruin kraft, wat een heerlijk materiaal is het toch, lekker stevig. Het dessinpapier is afkomstig uit een winters blok van Marianne Design. Ik heb drie verschillende patronen gebruikt die goed bij elkaar kleuren. Op het stipjespapier stond een turquoise swirl, wat meteen een mooie kleurencombinatie oplevert. Ook heb ik ruitjespapier en een dessin met een soort van accolades gebruikt.Langs de zijkanten heb ik een snijmal van Joy! Crafts gebruikt 6002/0260. Hierop heb ik witte plakparels geplaatst, vond ik wel chic staan.
Het plaatje is van Magnolia, waarbij Edwin en Tilda gezellig samen aan het schaatsen zijn. Zullen we dat deze winter weer kunnen doen? Ik hoop het, ik hou niet zo van kou, maar wel van schaatsen en mijn kinderen moeten het toch ook leren. Ze hebben nog weinig sneeuw en ijs meegemaakt in hun korte leventje, dus ik ben benieuwd hoe ze erop reageren als het zover is.
Ik heb het plaatje ingekleurd met Twinkling H2O's Azurite, Wintermist Gray en Distress Inkt Pumice Stone en Stormy Sky. Het haar is gedaan met aquarelpotloden. In haar haarband heb ik nog een sterretje geplakt. Vond het er wel grappig bij. Erboven drie ijskristallen geponst in turquoise glitterpapier. Aan de andere kant heb ik schaatsjes van Amy Design ADD10003 in hetzelfde papier gestansd met bovenaan een plakparel in bruin, waardoor het net lijkt of de schaatsen aan een haakje hangen. Eronder een rondje met geribbelde rand geponst uit dessinpapier van een winters blok van Marianne Design. De randen heb ik licht aangezet met Distress Inkt Peacock Feathers. De randen van het doosje heb ik met dezelfde kleur aangezet, dit geeft toch iets extra's. Onderaan de zijkant een mannetjes-hert, compleet met gewei, gestanst uit hetzelfde papier als het rondje en ook deze aangezet met Distress Inkt Peacock Feathers, net als overigens het vrouwtjes-hertje op het cadeautje. Het cadeautje is overigens nep... gewoon een stukje karton ingepakt en een lintje van twee kleuren raffia erom gedaan. Zonder cadeautje was de kaart niet af naar mijn idee. Bovenop het lintje heb ik een cadeaulabel van Magnolia (Vintage Tag Wedding) gemaakt van bruin papier. Onder de strik zit een ster, gemaakt van turquoise glitterpapier. Het dennentakje Pine Bough FRA9281 vond ik er goed bijpassen, het is tenslotte kerst! Tot slot heb ik op beide zijkanten en het cadeaulabel Frantage gedaan in Shaby Blue FREG029. Dit was wel een uitdaging, omdat de lagen papier te dik waren om goed te verhitten, maar als ik met de heattool van bovenaf ging verhitten, blaasde ik alles weg! Mijn hobbyplek zit nu dan ook onder de glitters!!! Je moet er iets voor over hebben hè ;-)

Kom maar gauw kijken op de website van het Kaartjes-Inspiratie-Challenge-Blog
http://kaartjes-inspiratie-challenges-blog.blogspot.nl/2014/11/kic-challenge-47-kerst-alles-mag.html


Groetjes van Esther.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten