Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 7 december 2014

Goud en Rode kerstkaart


Vandaag laat ik een kaart zien die ik heb gemaakt naar aanleiding van de schets op het Kaartjes-Inspiratie-Challenge-Blog, waarbij ik in het groene designteam zit. Een teamlid van team roze had te weinig tijd om een kaart te maken en vroeg mij om er één te maken. Nou was ik toch al aan het denken om sowieso een kaart te gaan maken met deze leuke schets, dus ik kon meteen aan de slag.

De goudkleurige kerstbal met het witte lintje (papier en ook het engeltje is van de Kruidvat) had ik nog over van de kerstkaarten die ik een aantal jaar geleden had gemaakt. Dit leek me een mooi uitgangspunt. Aan de hand van deze kerstbal heb ik het achtergrondpapier bepaald. Deze is afkomstig uit een kerstblok van Marianne Design. Op dit papier staan witte, turquoise en rode sneeuwvlokken. Het leek me daarom wel mooi om het papier met rood te combineren. Het streepjespapier komt uit een nieuw blok van de Action. Het goudkleurige papier met de rode strikken komt uit hetzelfde oude blok van de Kruidvat. Het rode vlak dwars over het vel is ook van de Action. De randjes van het papier heb ik opgeruld, zoals ik vaker doe. Het rode strikje heb ik gemaakt met behulp van mijn envelop punch board. Ik vind dit zulke mooie strikken, was ook blij dat ik er een filmpje van op Pinterest/You Tube vond. Daarin lieten ze zien hoe het gemaakt moet worden, en na een paar keer proberen (verkeerde maat gebruikt) heb ik nu een mooi maatje gevonden. Op het grote vlak aan de linkerkant heb ik een lintje geplakt, met daarop een vogeltje met een rode rood, ook een overblijfsel van kerstkaarten van vorig jaar. Tot slot heb ik drie plakparels geplakt rechts onderin. Nu kon ik niet kiezen uit wit en bronsbruin, dus heb ik maar beide gedaan :-D

Nou ik ben benieuwd welke kaarten er nog meer gemaakt gaan worden naar aanleiding van deze mooie schets. Doen jullie ook mee?

Groetjes van Esther

http://kaartjes-inspiratie-challenges-blog.blogspot.nl/2014/12/kic-challenge-48-winter-met-een-sketch.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten