Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

maandag 19 januari 2015

Valentijnsdag komt eraan!




Na alle kerstkaarten van december, mogen we nu weer kaarten maken met kleur, veel kleur, felle kleuren. En in mijn geval dus: veel roze hihihi Ik hou ervan, en het liefst net iets over-de-top! 

Valentijnsdag komt eraan, de dag van de liefde en geliefden <3, zucht....helaas is mijn man compleet niet romantisch, dus zal maar niet hopen op iets ;-) hoewel... hij heeft me wel eens een bloemetje of een plantje gegeven op valentijnsdag, dus wie weet...

Deze kaart heb ik gemaakt voor de challenge van Time for Magnolia en Dutch Card Lovers. Deze hebben beiden als thema Valentijnsdag, maar Time for Magnolia heeft er als subthema de kleur rood aan gegeven. Past goed bij fuchsiaroze dacht ik zo. Anders wordt het wel heel zoet hè hahahaha. 

Ik ben begonnen met de digistamp. Deze heb ik ingekleurd met Twinkling H2O's. Omdat ik geen standaard-valentijnskaart met bloemen en cadeautjes en hartjesballonnen wilde maken, heb ik deze gekozen. Liefde gaat immers door de maag zeggen ze hihihi. 
Ik wilde heel graag de jampot uit de stansenset van de Boekenvoordeel gebruiken hierbij, maar om de pot en het plaatje samen, bij elkaar te gebruiken, vind ik niet zo leuk. Het ontwerp van deze kaart was één van de SOL-uitdagingen van Dutch Doobadoo, en dat vond ik wel passend. 

De basis is bruin kraft, ja alweer, ik weet het, maar het werkt zo fijn... En dit keer past het goed bij de lepel en het haar van het plaatje ;-) 
De binnenkant heb ik bekleed met designpapier van Marianne Design. Het grote hart van Stampin'up heb ik uitgestanst uit papier van de Kruidvat. Op het rode label heb ik met roze embossingpoeder de tekst "Roses are red, violets are Blue, Sugar is sweet and so are you" gemaakt. Deze tekst vond ik wel passend bij de jampot. De rand heb ik gemaakt met de hartjesrand van Magnolia. Ik vergeet steeds dat de hartjes uitgestanst worden, dus heb ik het maar opgelost door er een stukje roze cardstock onder te doen. Wow wat een gaaf effect heeft dit! Om het af te maken heeft het rode label een roze strik gekregen.
Het jampotje is dus van de Boekenvoordeel, gemaakt van roze cardstock. De grote hartjes zijn de kleinste van Stampin'up, uit dezelfde serie als het grote hart. De kleine hartjes zijn van een kleine pons. Ik vond het wel mooi om twee verschillende maten hartjes te gebruiken ipv 1 maat. Het doekje is van designpapier van Marianne Design. De randjes zijn gedistressed met Picked Raspberry van Distress Ink. Het draaideel is gemaakt van grijs cardstock, het strikje van lichtroze cardstock en het labeltje van bruin kraft. Rechts heb ik een vorm van Memory Box gebruikt. Hierop ook weer een hartje in hetzelfde papier als het doekje op de jampot. 
Links en rechts op de zijkanten de stervorm van Noor Design gebruikt in roze cardstock, met over de rechte delen roze stipjes washitape. 

Op de voorkant heb ik designpapier met lila vlinders gebruikt. Dit papier is ook van de Kruidvat. De hartjes zijn beide van Marianne Design. 

De wikkel is op de rechte vlakken bekleed met hetzelfde designpapier als de binnenkant van de kaart. Om de wikkel in het midden samen te krijgen heb ik vierkante kaders van Lin en Lene Design gebruikt. Deze vond ik mooier dan de shape art mal van Dutch Doobadoo die ik voor de zijkanten van de kaart gebruikt heb. Ik heb deze vorm in roze, bruin en designpapier gestanst in drie verschillende formaten. De randjes zijn roze gedistressed. Aan de linkerkant heb ik wat bakgereedschap gedaan, van Joy! Crafts en Marianne Design, met ook hier roze randjes :-)
Aan de deegroller heb ik een hartjessleutel van Magnolia vastgemaakt met een stukje touw. 
Het kalendertje is van Joy! Crafts, gestempeld op wit aquarelpapier in het Picked Raspberry-roze, met een rood hartje om de 14. 
Rechts heb ik nog een stempel van Magnolia geplaatst. Deze heb ik gestempeld in Black Cherry-rood van Stazon op roze cardstock. 

De kaart is zoet, te zoet naar mijn man's mening, maar ik hou er wel van!!! Hij is zoet genoeg, het kan altijd erger hihihi. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden. 

Lieve valentijnsgroetjes van Esther <3


Ps; Met mijn kaart van de klussende Don ben ik uitgekozen om gastdesigner te zijn bij het Don en Daisy Challenge Blog, Zo gaaf!!! Helemaal blij ben ik ermee :-D


4 opmerkingen:

  1. Leuk design, lekker roze kaart, staat mooi bij het kraft! Leuke afbeelding met het kalendertje en je hebt haar mooi gekleurd. Fijn dat je meedoet met DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf dat roze/rood met kraft! Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi hoor. Leuk dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk gedaan. :) Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen