Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 13 juni 2015

Vintage pink lady


Voor deze kaart heb ik gemaakt naar aanleiding van 3 verschillende challenges. 
Marianne Design Diva's vroeg om Pink Please, We love vintage Challenge vroeg om vrouwelijk en over de top, en Dutch Doobadoo had een sketch met een bloemvorm. 

De drie challenges heb ik volgens mij wel weer leuk weten te combineren.
Marianne Design heeft een aantal vintage stempels uitgebracht, waardoor het wat makkelijker is om een vintage kaart te maken, zeker als je dat niet zo vaak doet.
Bij een vintage kaart maak ik vaak de randjes wat bruiner, maar omdat er nu om roze gevraagd was, heb ik Distress Victorian Velvet gebruikt. Deze kleur gebruik ik niet zo vaak, maar hierbij komt het mooi van pas.
Het designpapier is allemaal afkomstig van de Action.

De ovalen vorm is van Marianne Design, uitgestanst in wit glitterpapier, waarbij ik de randjes ook met Victorian Velvet heb gekleurd.
De stempel is ingekleurd met Twinkling H2O's Watermelon Mist.
Het vlak links is het memoblaadje van Marianne Design, met hierop een stempel van Marianne Design. Deze is gezet met Distress Aged Mahogany. Met deze kleur heb ik ook de stempel aan de rechterkant gezet. Deze stempel is van Tim Holtz, gekocht in de uitverkoop in Heesch. Ben er wel blij mee, hij is chic. In de hoek heb ik een labeltje gehangen, wat van Urban Stamps is.
Onder het ovaal lopen twee lintjes, een grover geweven roze en een gehaakt randje, beide van de Action.  Rechts aan de zijkant nog een stukje van een ticket van Marianne Design, in kraft. Links boven het lintje heb ik een parfumfles van Joy! Crafts gebruikt. Op de plek van de bloemetjes op de sketch heb ik onder de rolroosjes twee veren/blaadjes en een cocktailglas geplaatst.

Ik vind het weer een leukerd geworden. Goed erop gelet dat ik veel Marianne Design producten gebruikt heb. Meestal met roze gebruik ik knalroze, dit keer oud-roze, wat beter past bij de vintagesfeer wat hoort bij de We love vintage challenge.

http://dutchdoobadoo.blogspot.nl/2015/06/sketch-challenge-5.html
http://mariannedesigndivas.blogspot.nl/2015/05/pink-please.html. Helaas, ik dacht dat de challenge liep tot de 15e maar hij is al dicht, op de 13e... volgende keer beter :-(
http://wlvc.blogspot.nl/2015/06/challenge-49-en-random-winnaar-48.html



3 opmerkingen:

  1. Een prachtig kaartje met mooie details erop. Dank je wel voor het meedoen bij WLVC.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een lief kaartje hoor.....mooi gedaan en heerlijk roze...daar houd ik van.
    Lieve groetjes van Plony (WLVC)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart.

    Groetjes Henriëtte (WLVC)

    BeantwoordenVerwijderen