Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 2 augustus 2015

Dino's en voetballen


Voor ons neefje heb ik deze kaart gemaakt. Hij wordt alweer 7 jaar. Zoals je kunt zien houdt hij nogal van dino's en hij zit sinds kort op voetbal. De kleuren van de voetballende Edwin (Magnolia) heb ik ook aangepast aan zijn eigen voetbalkleding. 

Deze kaart is de voorbeeldkaart voor de nieuwe challenge van Kaartjes Inspiratie Challenge Blog. Deze heeft als uitdaging "Geen vierkant of Rechthoek" Nou dat is hij ook niet, niet echt in ieder geval. Mijn inspiratie was de sketch van Challengegroep 't Scraphuis op facebook. Daarvoor was de bijgevoegde schets de opdracht . Ik vind het een leuke sketch, en kon m daardoor goed combineren met de challenge van KIC en het verjaardagsfeestje van ons neefje. 

De basis is een zwarte kaart, waar ik de vorm van de Shape Art mal van Dutch Doobadoo uitgehaald heb. Hierop het ik zwart dessinpapier met vrolijk gekleurde stippen geplakt. Voor de rechte verticale vorm vond ik het wel leuk om de vorm van de shape art mal aan te houden. Dit heb ik gedaan met wit dessinpapier met gekleurde cirkels erop. Het papier met de dino's is uit een groot verzamelblok van de Boekenvoordeel. Zo leuk om te gebruiken op jongenskaarten. De rode cirkel heb ik iets uit het midden moeten plakken, anders zag je de tekst niet goed en sommige dino's maar half. Dat vond ik ook zonde, daarvoor is het te leuk! 

Op het shirt van Edwin staat oorspronkelijk een 5, maar omdat hij 7 jaar wordt, leek me dat een beetje gek. Ik heb van zwart papier een rondje geknipt en dat over de 5 heen geplakt. Hieroverheen een knaloranje 7 van Noor Design. Aan de rechterkant zit een label, met hierop zijn naam in grote letters van Marianne Design! Lekker stoer. 

Ook de achterkant van de kaart heb ik versierd. Hij vroeg geld voor zijn verjaardag omdat hij een mooie doos van Lego heeft gezien en die graag wilde kopen. Daarom heb ik achterop een pergamon envelopje gemaakt, waar je het geld nog een beetje doorheen ziet. Erachter een stukje van een ticket gestoken. Aan de rechterkant een randje vlaggetjes van Noor Design. 

Kom je gauw meedoen op:
http://kaartjes-inspiratie-challenges-blog.blogspot.nl/2015/08/kic-challenge-65-geen-vierkant-of.html

Met deze challenge wil ik de kaart mee laten doen:
Challenge 't Scraphuis, de schets
http://magnolia-for-ever.blogspot.nl/2015/08/challenge-15-its-boys-world.html





1 opmerking: