Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 30 augustus 2015

Alles mag met Bling-Bling bij het KIC


De nieuwe challenge van het Kaartjes Inspiratie Challenge Blog is een leuke: Alles mag met Bling Bling. Het mag dus over de top!!! En daar hou ik van! Voor deze challenge mochten wij van Designteam Groen een digistamp uitkiezen van de sponsor Bugaboo Digistamps. Hier hebben ze zulke leuke digistamps, dat het bijna onmogelijk is om te kiezen. Toch is het me gelukt. Ik mocht er dit keer 2 uitkiezen, ook een voor mijn zusje Astrid, Creaties van Strix. Zij was op vakantie en vroeg me een stempel voor haar te kiezen, met gevaar voor eigen leven natuurlijk, je weet hoe zussen zijn ;-) En ik ben wel het type dat van een plagerijtje houdt, dus dat was best risicovol voor haar. Gelukkig heb ik me in weten te houden (moeilijk!!!) en het is een hele leuke stempel geworden en ze heeft er een mooie kaart van weten te maken. 

Zelf heb ik gekozen voor een kerst-digistamp. Ik kan door middel van meedoen aan de challenges ook vast mijn kerstkaarten-stapel laten groeien. Dan heb ik op het einde van het jaar minder stress om alles af te krijgen. 

Vorig jaar had ik een kerstboom neergezet, maar niet met 1 kleur kerstballen. Nee, door de goede ideeën van Pinterest, heb ik gekozen voor een kerstboom in regenboogkleuren!!! Ja echt! En het zag er zo gaaf uit!! Heb mooiste was nog, dat ik er bijna niks extra's voor hoefde bij te kopen. Enkel wat roze ballen. Ondanks dat roze echt mijn kleurtje is, had ik nog geen roze kerstballen. Mijn lief had heel veel rode, zilveren en blauwe ballen mee genomen toen we gingen samenwonen. Zelf had ik al witte en paarse ballen, maar roze ontbraken nog... Ik weet nu al zeker dat ik komend jaar weer zo'n gezellig bontgekleurde regenboog-kerstboom neer ga zetten. Ik werd er afgelopen jaar zo vrolijk van, en dat is de bedoeling hè. Ik weet alleen niet of het op de foto zo wel goed overkomt, maar je snapt vast het idee wel. En voor de critici, ja het is een kunstboom en nee we zijn niet allergisch, we zijn gewoon te lui om een echte boom te gaan kopen, bovendien hebben we 2 nepbomen op zolder hebben liggen... 
Hierdoor heb ik voor mijn afbeelding ook gekozen  om de kerstboom in knallende regenboogkleuren met veel glitters erop te maken. De slinger in de boom heb ik gemaakt door met een dunne lijmstift over de lijn heen te gaan en daarna er flink veel rode glitters erop te strooien. Voor het contrast heb ik ervoor gekozen om de lieveheersbeestjes niet rood te maken, maar 'saai' grijs, een beetje een statement, dat je niet altijd het geplaveide pad moet kiezen, maar af en toe ook best ervan af mag gaan en lekker opvallen, uit de band springen, gek doen! 

Voor het patroon heb ik de kaart van Geralien Hoftijzer gelift. 
Ik vond haar kaartje zo mooi, en op deze manier kon ik alle aandacht leggen op mijn afbeelding ipv op "onnodig" drukke patroontjes. Het plaatje heb ik netjes uitgeknipt en daarna op grijs stippeltjespapier geplakt. Deze heb ik gemat op een stukje grijs cardstock. Wilde dat idee van de lieveheersbeestjes wel een beetje doorzetten daarin. Onder het grijze vlak een vierkantje van doorzichtig, stevig stof.  Weer daaronder heb ik een banner gemaakt van een streepjespapier van de Action waar een glimmertje in zit, Deze heb ik weer geplakt op rood papier waar in de tekeningetjes ook een glittertje zit. Om het geheel af te maken heb ik er bovenaan nog een glimmend zilver lintje met een strikje geplakt en onder het plaatje een banner van Becky Higgins Project Life stansen en een tekst van Marianne Design. Ik vond de tekst wel erg toepasselijk bij de kerstboom van mijn plaatje. 

De kaart glittert genoeg en ik hoop dat jullie ook allemaal mee gaan doen met de challenge van Kaartjes Inspiratie Challenge Blog. Wel doen hè! Deze uitdaging is gewoon te leuk, omdat je je lekker mag uitleven met glitter en blingbling.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten