Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

woensdag 13 januari 2016

Carpe Diem, Lekker Buiten


Pas geleden organiseerde Noor Design Scrapbooking op hun facebookpagina een SOL (scrap online), dit keer met foto's erbij. Aan de hand van de aanwijzingen die we op die avond kregen, heb ik deze creatie gemaakt. De meeste gebruikte materialen zijn van Noor Design.

De grootte is A5, wat een heerlijk formaatje is op te werken. Het is natuurlijk veel kleiner dan normaal scrapbooking, wat 30,5 x 30,5 cm is, maar voor kaartenmaaksters is dit ideaal. Iets groter dan waar we normaal op werken, maar ook weer niet te klein dat je er niks op kwijt kunt.

Ik heb als basis bruin kraft gebruikt van 21 x 15 cm. De randjes heb ik bruin gemaakt met Walnut Stain Distress Inkt. Het designpapier met de kleine stipjes is van de Action. Het groene papier is wel van Noor Design. Het formaat hiervan was 15x15 cm, maar omdat het 17,5 x 12,5 cm moest zijn, heb ik er een reep afgeknipt en deze aan de onderkant eraan gemaakt, zodat ik op de juiste lengte kwam. ja wie de spullen niet heeft, moet slim zijn, zo was het gezegde toch ;-)
Hieroverheen heb ik dwars een strook streepjespapier van Noor Design geplakt, mer eronder een rand Franse Lelies. Deze heb ik ook van kraft gemaakt en gedistressed met inkt.
Toen kwam het kiezen van de foto's. Eigenlijk was het de bedoeling dat je een 10x15 cm foto en een 6,5x5 cm foto zou gebruiken, maar deze twee had ik liggen, en ik vond ze wel goed bij elkaar passen. Onder beide foto's wit papier, zodat de foto's een wit randje kregen, alsof het zo bij de foto hoort.

Rechts bovenin heb ik een hoekje met ook een Franse Lelie gebruikt. Van kraft heb ik ook de klimop van Noor gemaakt. Deze had ik pas geleden gewonnen, dus het werd wel tijd om deze te gebruiken. Om het echte herfstbladeren te laten lijken, heb ik ze bewerkt met bruine, groene en felroze inkt. Het roze zit ook een beetje in het schuine streepjespapier, dus zo kwam het weer mooi terug.

Op de schuine streepjesrand, heb ik een stukje linnenlint geplakt. Ook een stukje van de paddestoelenrand van Noor Design. Deze is gemaakt uit wit, groen en roze papier, en toen nog met inkt bewerkt. Achter de paddenstoelenrand heb ik een banner geplakt, met de tekst Lekker Buiten erop. Deze is uit de Project NL serie van Marianne Design. Bovenaan heb ik een rondje get geschulpte randjes geplaatst, met hierin de tekst Carpe Diem (Pluk de dag) gestempeld. Tot slot heb ik de creatie afgewerkt met verschillende herfstblaadjes uit de zilveren mal van Marianne Design.

Ik ben zo blij met deze creatie, ik blijf er gewoon naar kijken. De foto's die ik gebruikt heb, zijn gemaakt door een vriendin van me, Mc Michon Photo & Designs. Zij maakt zulke mooie sferische foto's, en dan vooral met de herfst is dat zo mooi. De locatie waar de foto's genomen zijn, zijn de stadswallen van Gorinchem, vlak voordat je de stad echt inrijdt.

Mocht je zelf ook zoiets willen maken, voor bijvoorbeeld Valentijnsdag of Moederdag, laat het me dan weten, dan gaan we er samen voor zitten. In een middagje of avondje kun jij dit ook gemaakt hebben. De ontvanger zal er ongetwijfeld erg blij mee zijn, met zo'n persoonlijk cadeau.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten