Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 7 mei 2017

Bedankt juf!




 De nieuwste challenge van de Kaartjes Inspiratie Challenge groep is een Merci-doosje, naar het ontwerp van ons DT-lid Petra Meyboom. Zij heeft het hele doosje zelf ontworpen.

Er passen precies 4 of 5 merci-chocolaatjes in. Maar toen wij de opdracht doorkregen, was ik net begonnen met afvallen, dus ik wilde geen chocolade in huis halen. Ook al hou ik zelf niet van melkchocolade, toch wilde ik de verleiding niet in de buurt hebben.

Van onze sponsor Doortjes Digi's mochten we een digistempel uitkiezen. Ik vond deze rups met appels wel erg leuk. Had ook meteen in mijn gedachten om iets te doen met het boekje Rupsje Nooitgenoeg, dus het werd een juffen-bedankje.

Om dit te realiseren, heb ik mijn andere grote hobby ervoor gebruikt: haken. Ik heb op pinterest leuke patronen gevonden van fruit-onderzettertjes, dus hier heb ik er 4 van gehaakt. Daarna heb ik de rups gehaakt. Ik wilde een bladwijzer ervan maken, maar hiervan kon ik niet echt een goed patroon vinden.Toch is het me gelukt door zelf wat te proberen. Voor de oogjes heb ik gewoon wiebeloogjes gebruikt en deze op een smal stukje dubbelzijdig tape geplakt.

De randjes van het originele doosje waren te laag voor mijn 4 onderzettertjes, dus ik heb het patroon een beetje aangepast. In het schuine vakje kun je een cadeaubon doen of een label. Die keus is aan jou natuurlijk.

Ik hoop dat het een leuke inspiratiebron voor jullie is. Heb je ook al gekeken bij de andere DT-leden? Die hebben er ook zulke mooie dingen mee gemaakt!




1 opmerking: