Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

dinsdag 23 december 2014

Arrenslee vintage




Voor mijn schoonouders heb ik deze arrenslee gemaakt op een platte doos chocolaatjes naar aanleiding van de SOL van Dutch Doobadoo, afgelopen 10 december 2014. Dit is niet het projectje waarmee ik op die avond heb meegedaan, deze heb ik daarna gemaakt. Deze krijgt ze op eerste kerstdag als we daar gaan gourmetten.

Als basis heb ik dus de doos met chocolaatjes genomen. Daaromheen heb ik met bruin kraft papier een wikkel gemaakt. Hierop heb ik een vrolijke geruit dessinpapier gepakt, wat afkomstig is uit een blok van de Action. Het is dubbelzijdig, maar dit keer voor deze mooie ruit gekozen. De randen heb ik geruld. Aan de zijkanten heb ik een stuk kant geplakt. Dit vond ik er wel lief bij. De arrenslee van Dutch Doobadoo is ook van bruin kraftpapier gemaakt. Hierop heb ik van donkergrijs ruitjespapier de vorm ietsje kleiner gemaakt. Onderaan en n beetje op de slee heb ik lekker met de structuurpasta van Ducth Doobadoo gesmeerd. Hierdoor is het net alsof de slee echt in sneeuw staat. Met dit warme winterweer moet je de sneeuw maar zelf een beetje creeƫren he ;-)
Het vintage plaatje is afkomstig van Pinterest. Deze heb ik geplakt op een stukje blauwe cardstock, waarbij ik de randjes met bruin wat gedistressed heb. Van  lichtblauw dessinpapier van Marianne Design heb ik 3 dennentakjes gestansd. Links heb ik van hetzelfde lieve ruitjespapier met mijn envelop punchboard een lief strikje gemaakt. Dat is ook eigenlijk het enige waarvoor ik het punchboard gebruik, maar het strikje is zo mooi!!! Een paar pareltjes erop maken het echt af. Aan de rechterkant heb ik op de dennentakjes twee kerstbellen van Marianne Design geplakt, ook weer met een plakparel erop. Omdat op het plaatje een hertje staat, heb ik dat terug laten komen op de slee, waar nog een hinde staat. 
Voor de slee was het nog redelijk leeg, dus daarvoor heb ik  twee grote sterren gestanst in kleuren en patronen die wel bij de ruitjes passen. Ik vond ook dat er een label op hoort, omdat ik labels wel grappig vind. Hierop heb ik een stempel geplaatst met versamark en deze met wit embossingpoeder ge-embossed. Dit vind ik zo mooi en fijntjes geworden. Onder de ster met de hertjes heb ik een stukje dessinpapier met muzieknoten geplaatst omdat mijn schoonvader altijd met muziek bezig is en het kleurde er goed bij. Ook heb ik nog een taartrondje of doilie geplaatst onder de sterren. Op de blauwe ster nog een kleinere ster met een vintage roos erin en op de hertjesster nog een kleine blauwe ster met een stukje touw erin. 

Met deze arrenslee wil ik graag meedoen met de bingo van We Love Vintage Challenge Blog. 

Dit is hun bingo-kaart. Ik heb een dubbele bingo, twee keer horizontaal: parels, kant en roze plus blauw, doilie en strik. 
Het is dan wel geen strik van stof of lint, maar het staat er ook niet bij dat dat moet hehehe. Dus bij mij een strik van papier!

Ik hoop dat jullie mijn deelname mooi vinden en ik hoop dat mijn schoonouders dat ook vinden. 

http://wlvc.blogspot.nl/2014/12/challenge-nr-38-en-random-winnaar-37.html

3 opmerkingen:

  1. mooie arreslee heb je gemaakt en leuk zo op een doos waar chocolaatjes inzitten.
    ze zullen het zeker waarderen .
    gezellig dat je meedoet met onze challenge bij WLVC en fijne kerstdagen.
    groetjes van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is wel een hele mooie geschenkverpakking, en zo leuk om weg te geven aan je schoonouders. Ik hoop dat ze het mooi vonden ;-)
    Bedankt voor je deelname bij WLVC.

    Groetjes Janneke DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gedaan...een heel mooi en ook heel lief kadootje.
    Fijn dat je meedoet aan onze challenge bij WLVC, xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen