Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 16 mei 2015

Moederdag cadeautjes



Voor moederdag had ik dit jaar wel een heel mooi cadeau gemaakt. Door Joyce Martens was ik min of meer uitgedaagd om eens een scrapbookpagina te maken met een foto erop. Ik had nog nooit gescrapt, maar door mijn ervaring met kaartenmaken, durfde ik het wel aan, Bij de panpastel-workshop die ik pasgeleden bij Joyce thuis had gevolgd, had ik haar scrap gezien en kwam ik erachter dat het helemaal niet zo groot hoeft te zijn. Deze zijn A5-formaat, de helft van een A4 dus. Op de facebookpagina van Noor was een speciale scrapbookgroep opgericht, waarbij je een scrapboekpagina kon maken nav de sketch hiernaast.

Toen ik mijn trouwfoto's door ging kijken voor een leuke foto, was het idee om mee te doen geboren. Meteen had ik ook al het idee opgepakt om er een moederdagcadeautje voor mijn moeder, schoonmoeder en oma voor te maken. De jongens op de foto zijn onze zoontjes, zittend op een kanon bij de Dalempoort in Gorinchem.

Als basis heb ik een A5-vel kraft papier gebruikt. De randjes heb ik weer opgeruld. Het ruitjespapier is van een blok van de Boekenvoordeel. Het bloemetjespapier is van de Action. Heb zelfs een blad met bloemetjes van mijn zusje afgetrocheld toen ik bij haar was om de foto's uit te printen. Mijn cardridges waren zo goed als leeg en bij de moeders kon ik het natuurlijk niet printen, anders was de verrassing weg. Ik vond het bloemetjespapier echt een moederdag-cadeautjes patroon hebben en het kleurde ook nog bij het kanon. Onder de foto heb ik een stukje ribbelkarton geplakt, als je goed kijkt, zie je dat het drie verschillende kleuren zijn. Mijn moeder heeft het witte ribbelkarton, mijn schoonmoeder het lichtbruine en oma de donkerbruine. Bovenaan de foto heb ik een snijmal van Noor Design gebruikt, met op het randje een stukje kant, zo schattig! Van boven naar beneden heb ik een stuk bruin linnen-lint van de action geplakt. Het moet natuurlijk niet te zoet worden hè met zulke stoere jongens.
Rechts bovenop de foto heb ik een ronde pons met scallop-randje geplakt, met hierop een stempel van Noor Design "Voor de allerliefste", hoe toepasselijk kan het zijn voor moederdag hè. In het midden van de stempel zit een bloem, maar daaroverheen heb ik een rolroosje geplaatst.

Onder het rondje steken twee fishtail-strookjes uit van hetzelfde papier als de achtergrond.
Rechtsonder de foto heb ik een envelopje van Marianne Design gebruikt, met op het kaartje een stempel van Stampin'Up en een klein randje van Noor Design. Bij alledrie de pagina's heb ik onderaan een hoekje weggescheurd en een stukje ander papier eronder geplakt. Bij twee ervan met oranje stippels en bij 1 met groene stippen.
Op het lint heb ik een ovalen label van Marianne Design geplakt met plakparels over de gaatjes. Bovenop het label nog een mooie grote vlinder van Noor Design.
Op de sketch zijn links nog een paar bloemetjes te zien. Hiervoor heb ik 3 aronskelken geplaatst met een blauw lintje eraan. Deze bloemen waren mijn bruidsboeket en ook de corsages van mijn drie mannen. Daarom vond ik het wel leuk om ze terug te laten komen. Trouwens, onze zoontjes waren halverwege de fotosessie hun bloemetjes al zat , waardoor we hun corsages uiteindelijk net voor het trouwen aan beide moeders gegeven hebben. Zij waren dan ook de enige met een corsage, naast mijn man dan. Ze vonden het allebei helemaal niks dat we geen corsages hadden voor de daggasten, maar dat ze corsages van de kinderen kregen, vonden ze beide wel bijzonder volgens mij.

Ik heb er expres voor gekozen om het turquoise van de kleding niet teveel op deze scrapbookpagina's terug te laten komen. De kleur past niet bij de moeders, het oranjeroze en groen past beter.

Deze creaties heb ik mee laten doen met de eerste scrapchallenge van Noor Design, maar ik wil hem ook mee laten doen met de challenge van Cards and scrap,
hun thema is  "Maak een layout met één grote foto erop". 
http://www.cardsandscrap.nl/2015/05/scrapuitdaging-23.html.

Ik ben benieuwd naar de reacties, ik ben er zelf erg trots op, maar wat wil je met zulke lieve ondeugende knappe mannen <3




4 opmerkingen:

  1. Dat zijn zeker knappe mannen, Esther. Mag je trots op zijn. Erg leuke foto ook trouwens! En je hebt er een erg mooi lootje mee weten te maken.
    Gezellig dat je mee doet met deze scrapuitdaging bij Cards & Scrap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergoed gelukt,
    volgens mij kun je dat scrappen wel vaker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoihoi
    super leuk is dit geworden toch maar wat vaker doen.
    leuk dat je hebt meegedaan met deze challenge bij cards & scrap

    groetjes Thamar

    BeantwoordenVerwijderen