Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

vrijdag 28 juni 2019

Lekkere verrassing voor jullie

Hallo, vandaag heb ik een extraatje voor jullie! Afgelopen dinsdag was mijn verjaardag en dat heb ik lekker gevierd met mijn familie en gisteren op mijn werk. Als traktatie had ik chocolade fudge gemaakt. Dat is zo'n lekkere guilty pleasure en ik kreeg er zoveel vragen over, dat ik besloten heb om het recept met jullie te delen.

Het originele recept is van Laura's Bakery, de Rocky Road Fudge, maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven. Ik vond het namelijk te warm voor de normale fudge, dus ik had bedacht om met After Eight en pepermunt-kussentjes er een frisse draai aan te geven, en het smaakte ook nog heel lekker!

Ik begin altijd met eerst de vulling klaar te zetten in schaaltjes, dat is het makkelijkste. En zet een ovenschaal klaar met bakpapier erin.

Ingrediƫnten:
1 Blikje Gecondenseerde melk (dit vind je in de winkel bij de koffiemelk)
4 Repen pure chocolade van 100 gram
Theebiscuitjes
After Eight
Pepermuntkussentjes
Mini-marshmallows
Sprinkels

Je neemt een stuk of 8 theebiscuitjes en breekt die in kleine stukjes. Van de After Eight heb je er ook maar 6 of 8 nodig. Deze snij je ook in kleine stukjes. Van de pepermunt-kussentjes gebruik je een handjevol en snij deze doormidden. De repen chocolade breek je ook in stukjes.

In een pannetje (middelste maat ongeveer) verwarm je zachtjes de gecondenseerde melk en voeg hier de stukjes chocolade aan toe. Roer het goed door en laat de chocolade smelten op een zacht vuurtje. Als de chocolade egaal glad is, voeg je de After Eight en pepermunt-kussentjes toe. Ook de stukjes koek gaan erin, maar hou wat achter om de fudge nog mee te versieren. Je kunt er eventueel ook al wat mini-marshmallows in doen, maar deze kun je ook gebruiken ter decoratie.

Stort de fudge in de ovenschaal. Strijk het met een lepel glad. Steek de overgebleven stukjes koek erin, en duw de minimarshmallows er een beetje in. Versier verder met sprinkels, die je ook gebruikt over cupcakes etc.

Laat het nu een uurtje ongeveer op het aanrecht staan om te koelen. Snij het dan alvast in blokjes en zet daarna de fudge voor een paar uurtjes in de koelkast.

En daarna is het genieten van deze guilty pleasure. Het is machtig maar zoooo goed! En lekker fris door de pepermuntsmaak :-)

Heel plezier met het maken ervan. Je kunt er eindeloos mee variĆ«ren, dus misschien kun je zelf ook wel lekkere combinaties bedenken. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten