Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

woensdag 18 februari 2015

De brand erin!

De brand erin!

Een goede vriend van mij is brandweerman. Sinds zijn jeugd is hij daar al druk mee bezig, hij heeft zelfs ook boeken geschreven over de brandweer. We hebben samen op de middelbare school gezeten, terwijl hij zijn eerste boek schreef. Over niks anders ging het meer, dus hij heeft mij er ook een beetje mee 'aangestoken'. En ook brandweermannen zijn jarig. Helaas ben ik zelf niet in het bezit van stempels of stansen met het thema brandweer. Ik weet ook niet of het überhaupt bestaat. Maar omdat ik niks had, heb ik zelf maar wat verzonnen. Creatieve mensen hou je niet tegen hè ;-)
Van Marianne Design heb ik het aankleedjongetje gebruikt. Deze heb ik een tuinbroek aangegeven en daar gele strepen op getekend. Het jasje is een kerstmannenjas! Maar door de bontrandjes doormidden te delen, heb ik er een brandweermannenjas van weten te maken. Omdat het toch een verjaardagskaart is, heeft hij een feesthoedje opgekregen, in alarmerende kleuren rood, geel en turquoise.

Het huisje is van Dutch Doobadoo, gemaakt van bruin kraft. Het houtpatroon is een dessinpapier van Marianne Design. Van Joy! Crafts heb ik de steentjes Billies Stones gebruikt, deze zijn van mooi formaat op het huisje. Ik heb ze uitgestanst in grijs, en ingekleurd met Twinkling H2O Love Struck. Voor het muurtje onder heb ik een hekje van Magnolia gebruikt, in bruin, en met Distress Walnut Stain de randjes donkerder gemaakt. Van Precious Marieke is het grasrandje. De Barbecue is van Memory Box. De vlammen zijn een kampvuur van Magnolia, ingekleurd met de gele marker van Stampin' up, uit de Regal serie en Distress Inkt, Spiced Marmelade en Barn Door Red. Zo zijn het net echte vlammen. Tot slot Hoera van Joy! Crafts in turquoise, wat bij het feesthoedje kleurt.
Op de binnenkant heb ik op het kraft een dakrand gemaakt van grijs cardstock, Ook hier heb ik het houtpatroonpapier gebruikt, maar dan dwars ipv rechtop. Hierop heb ik stempels van Don en Daisy gebruikt, zodat er een huiskamertje gecreëerd kon worden, ingekleurd met Twinkling H2O's Olive Vine en Rich Cocao. Om het grote vlak te breken, heb ik van bruin kraft een 'verdieping' gemaakt. Hierop heb ik een label van Marianne Design geplakt, met plakparels. De tekst erop heb ik zelf geschreven, omdat ik geen goede stempel had ;-) De hartjes geponst uit bruin papier. Bovenaan heb ik een raampje gemaakt, waaruit de vlammen komen, net als uit de schoorsteen.

De kaart is te bewonderen op bij het Kaartjes-Inspiratie-Challenge-blog, waar ik designteamlid ben. De lopende challenge is een jongens- of mannenkaart http://kaartjes-inspiratie-challenges-blog.blogspot.nl/2015/02/kic-challenge-53-jongens-mannen.html

Ik hoop dat jullie hem weten te waarderen :-) en degene die hem ontvangen heeft deed dat zeker ook!

Groetjes Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten