Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

dinsdag 3 februari 2015

Een opkikkertje


Dit keer laat ik jullie een Opkikker-kaartje zien, die ik gemaakt heb voor een collega die pas geopereerd is aan een blindedarm-ontsteking. Deze kikker had ik al een tijdje liggen, maar nog niet hoeven gebruiken. Deze keer kwam het mooi uit, omdat ze van het werk ook een fruitmand ontvangen heeft. 

Dutch Doobadoo is deze maand gestart met een challenge aan de hand van een sketch waarbij je sowieso een product van het merk moet gebruiken. Ik vond de sketch wel leuk, dus heb speciaal hiervoor de mal aangeschaft. Ik ben begonnen met het inkleuren van het plaatje. Hiervoor heb ik mijn nieuwe waterpen van Derwent uitgeprobeert, in combinatie met mijn Markers van Stampin'up, serie Regals. Dit is de tweede versie, de eerste had ik gekleurd met Twinkling H2O's, maar dat vond ik niet zo mooi geworden. Het achtergrondpapier met de groene en roze bloemen vond ik er goed bijpassen. Deze wilde ik wel graag blijven zien. Achter dit papier heb ik de bloem in creme en lichtgroen gemaakt. Over het midden van de bloem heb ik een strook groen designpapier van een winterblok van Marianne Design gebruikt. De hoekjes heb ik afgerond en de randjes rul gemaakt. Aan de linkerkant boven heb ik van kraftpapier filmstrookjes van Noor Design geplaatst. Rechtbovenin twee vierkanten in roze en bruinigpaars met roze stipjes. Hierop heb ik een bloemetje geplaatst. Onderin heb ik een swirl van Memorybox gebruikt. Deze heb ik in twee stukken geknipt, waardoor ik er meer mee kon spelen. In het midden van de bloemen het ik een plakparel geplaatst. 
Op de schets is linksonderin een bloementoef getekend, maar omdat ik de kaart wil opsturen, verwacht ik dat rolroosjes niet heel zouden blijven in de sorteermachine. Dit is de reden dat ik voor platte bloemen heb gekozen, maar wel in kleurrijke kleuren en een plakparel in diverse kleuren erop. 
Als klein strookje over het smalle schuine balkje heb ik een stuk washitape in roze met witte stippen gebruikt. Deze paste er precies bij. Om het af te maken heb ik er een stempel uit een opkikker-serie van Marianne Design op gezet. 

Ik vind de kaart echt heel vrolijk geworden en weet zeker dat ze hem gaat waarderen, omdat ze het heel leuk vind dat ik kaarten maak. 

Deze kaart doet mee aan de Challenge van Dutch Doobadoo

Groetjes Esther

Ps met mijn zwemdiplomakaartje ben ik via de random-winnaar-kiezer uitgekozen als winnaar bij de Creatieve Zebra. Yes!! Ik ben goed bezig, eerst Don en Daisy, toen de Sol en nu deze challenge met het thema Nieuw :-D blij meisje hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten