Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 1 februari 2015

Vlinders


Op vrijdag 30 januari 2015 was er via de facebook-site van Dutch Doobadoo weer een SOL (Scrappen Online). Van te voren krijg je een soort boodschappenlijstje met welke dingen je sowieso in huis moet hebben om mee te kunnen doen. Dit keer was het het hart en de paperart borders.

Gelukkig was er dit weekend weer de creabeurs in Gorinchem, dus daar kon ik mooi het hart en de borders halen. Daar heb weer gezellig gekletst met Sandra van Ziezo Knutsels en Nanda van Pretty Presents (van beide dames had ik twee vrijkaartjes gekregen, zoals eerder al te lezen was in mijn bericht "Bedankt". Ze waren ook erg blij met het kaartje). Ook kennis gemaakt met Jolanda van 't Scraphuis, Anneke van Hobbyshop Veldmaat en Femke van Kymia Verpakkingen, die stond weer vlakbij mijn buurvrouw Annemarlies van Signora Anna. Ik heb mijn voorraad snijmallen, stempels (voornamelijk Kaisercraft en Scrapberries ),  net als mijn stapel masks en shape art vormen van Dutch Doobadoo weer aangevuld. Oh en nog 6 kleuren Twinkling H2O's :-) De meeste dingen pasten nog in mijn kleine rugzakje, dus dat viel wel mee ;-)

Omdat ik dacht dat de meeste mensen met de Sol wel voor roze zouden gaan, ivm het hart, heb ik bewust voor andere kleuren gekozen. In een zee van roze valt blauw wel op. Op de site van Dutch Doobadoo is trouwens te lezen hoe je deze kaart moet maken.

Als basis heb ik blauwe cardstock gekozen. Deze gerild op 6, 9, 15 en 18 cm.
Hierop heb ik voor designpapier met groene, blauwe en donkerbruine stippen van Marianne Design (paperbloc Beautiful Butterflies) gekozen. Aan de buitenkant van de zijkanten de paperart borders geplaatst. Deze met Vintage Photo Distressinkt wat bruiner gemaakt, omdat het wit niet goed bij het gelige van het stippenpapier stond. In het midden van het stippenpapier heb ik stroken donkerbruin designpapier, ook van Marianne Design geplaatst, volgens opdracht. Het hart heb ik gemaakt van groen cardstock met daarop lichtgroenig designpapier met vlinders in wit, donkerbruin en lichtblauw, uit hetzelfde paperbloc als de stippen. 

Ik had een heel leuk Magnoliaplaatje klaarliggen om te gebruiken, maar mijn moeder zat naast me te freubelen en haar plaatje klopte op een gegeven moment niet meer met de achtergrond. Ze had een lief Magnolia-jongetje met rozen klaarliggen in felle kleuren, maar koos wit en groentinten en lieve roosjes.... Dat paste niet bij elkaar, en mijn plaatje wel, want die was heel toevallig in de juiste groentinten ingekleurd. Dus die was ik kwijt. inclusief een turquoisekleurig bankje ;-) Het is je gegund hoor mam, ik maakte wel een nieuwe. Gelukkig was ik erop voorbereid en had ik stempels, inkt en aquarelpapier meegenomen. Kon ik ook meteen mijn nieuwe Twinkling H2O's uitproberen, dus zo heel erg was het niet hahahaha. 
Maar andersom ben ik ook bij mijn moeder gaan 'pikken' want zij was hele leuke vlinders van Noor Design aan het uitstansen, die precies goed bij mijn achtergrond pasten. De vlinders heb ik met bruine en blauwe distressinkt bewerkt. 
Omdat ik niet alles bij me had vrijdagavond heb ik hem zaterdagochtend afgemaakt. Mijn kinderen hadden zo een beetje vrijwillig verplichte pyjama-ochtend ;-) maar dat vonden ze helemaal niet erg. Het liefste elke dag als het aan hen ligt. 

Om te versieren heb ik eerst mijn swirl met vlinders van Precious Marieke gebruikt en deze uitgestanst in hetzelfde blauw als de ondergrond. De randjes met Vintage Photo weer aangezet. Alleen de swirl vond ik een beetje saai, totdat ik op mijn bureau het doosje van Joy! Crafts zag. Deze heb ik in blauw ruitjesdesignpapier van Marianne Design uitgestanst en met bruin kraft de openslaande delen. Nu kon die swirl uit de doos komen, veel beter! Om het af te maken, nog een vlinder van Joy! Crafts erop. 
Aan de linkerkant heb ik een bloem geplaatst. Het rolroosje van Marianne Design heb ik (eigenlijk mijn moeder) gemaakt van krantenpapier, de randjes ook hier een beetje aangezet met Vintage Photo. Hieronder heb ik bloemblaadjes van Joy! Crafts gebruikt in blauw en blauw ruitjespapier. Onder de bloem de blaadjes van Joy! Crafts in groenig papier, met hierop een sleutel van Magnolia in blauw. Onderaan heb ik van groen stippendesignpapier een swirl van Sizzix geplaatst, het hierop ook een vlindertje van Joy! Crafts. Onderaan heb ik een label gemaakt mbv een mal van Stampin'up, met erop de tekst "Voor jou..." van Marianne Design, uit een opkikker-serie. Dat vond ik wel erbij passen. 

En tot mijn grote verbazing heb ik de Sol gewonnen!!! Dat is toch erkenning dat ik leuke dingen maak! En daar doe je het toch ook wel een beetje voor! Ik weet nog niet was de prijs is, maar het zullen vast spullen van Dutch Doobadoo zijn. Ik hoop een beetje op de cupcake en de nieuwe envelop met diamantraam, maar we zullen het zien.

Eerst maar eens genieten van mijn overwinning :-D

Groetjes van Esther  


Met deze kaart wil ik meedoen aan de volgende challenges: 
http://magnolia-for-ever.blogspot.nl/2015/02/challenge-3-love-is-in-air.html
http://mariannedesign.blogspot.nl/2015/01/challenge-122-en-nieuwe-look.html
http://knutselsenkadootjes.blogspot.nl/2015/02/alles-is-liefde.html
en via facebook: Challenge 't Scraphuis, hartjes

6 opmerkingen:

  1. Esther het is een prachtige kaart maar voor de challenge op het Marianne Design blog moet je wel een MD afbeelding gebruiken. Een Magnolia is dat dus niet.
    Lees de regels in de linker zijkant maar even.
    Helaas zullen we je kaart moeten verwijderen.
    Sorry

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje Esther en wat leuk dat je gewonnen hebt!
    Bedankt voor je deelname bij K&K

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart. Leuk met al die vlinders.
    Leuk dat je meedoet bij K&K.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het hartje is de blikvanger van je mooie kaart, leuk al die vlinders er om heen. Gezellig dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks for sharing your lovely styled card with us at Magnolia Forever, love the shape, hugs Liz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Just dropping by to say, "What a wonderful Card" So many gorgeous embellies to look at! Thank you so much for entering our challenge at Magnolia forever! Hugs Julie xox

    BeantwoordenVerwijderen