Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

donderdag 12 februari 2015

Een echte mannenkaart


Een echte mannenkaart heb ik deze keer gemaakt. Voor mijn schoonvader, want die is bijna jarig. Hij was een timmerman, en is op het moment vaak bezig met een modeltreinbaan te maken. De stempel op deze kaart vond ik wel toepasselijk toen ik hem zag.

De stempel heb ik in zwarte Stazon op aquarelpapier gezet. Daarna heb ik hem een tijdje laten rusten, want ik wist niet zo goed of ik hem nu in moest kleuren of niet. Uiteindelijk heb ik de randjes weg gescheurd en de stempel bewerkt met Vintage Photo Distress Inkt. Wow wat knapte het plaatje daarvan op zeg! Ik vond hem meteen een stuk stoerder worden. Onder het plaatje heb ik dessinpapier gebruikt waarop tandwielen stonden. Een beetje mannenkaart kan niet meer zonder tegenwoordig hè ;-) Het papier is afkomstig uit een blok wat ik bij de Lidl heb gekocht, de randjes een beetje ruller gemaakt. Bovenaan de kaart heb ik van bruin Kraft een sterrenrand geplaatst, dat is een nieuwe stans van Joy! Crafts. Leuk he! De tandwielen zijn van Paper art van Dutch Doobadoo, gewoon losknippen en opplakken. Met het gereedschap ben ik iets langer bezig geweest. Het gereedschap is van Marianne Design en dit heb ik gemaakt van bruin kraft en grijs papier. Door twee kleuren te gebruiken, lijkt het echter, zeker als de randjes ook nog een beetje bewerkt worden met inkt.
Aan de zijkant van de kaart heb ik een label verstopt met de tekst "Wishing you a nice day". Deze tekst is van Marianne Design, Sentiments SF1113. Op het label, wat ik overigens bij de Action gekocht heb (precies het juiste formaat en in een goede kleur bruin! ) heb ik nog een tang van het gereedschap geplakt en twee sterren, die uit de sterrenrand komen. Een derde ster in de linkeronderhoek op de kaart.

Met deze kaart wil ik meedoen aan de challenge van De Creatieve Zebra #18, waarbij het onderwerp een voertuig is http://decreatievezebra.blogspot.nl/2015/02/challenge-18-en-uitslag-vorige-maand.html

Groetjes Esther


3 opmerkingen:

  1. Leuk kaartje!!!
    Leuk dat je meedoet aan onze challenge.
    Dank voor je inzending.

    Creatieve groetjes, Gaby DT DCZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je schoonvader! Erg leuk, mannelijk kaartje! Dank voor je bijdrage, creatieve groetjes, Judith dt DCZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie mannenkaart. En wat leuk dat label erbij.
    Gezellig dat je mee doet bij De Creatieve Zebra.

    Groetjes Jane

    BeantwoordenVerwijderen