Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 8 februari 2015

Wij gaan trouwen


Voor onze bruiloft afgelopen september heb ik zelf de uitnodigingen en bedankjes gemaakt. We hadden een intiem, maar gezellig feestje, en omdat de groep wat kleiner (max. 50 mensen) was, was het voor mij mogelijk om alles zelf te maken.

Onze themakleur was turquoise, met wit, grijs en zwart. Deze kleuren kwam steeds terug bij ons. Mijn trouwjurk was zwart met wit met turquoise schoenen eronder. Het pak van mijn man was grijs, met een lichtturquoise geruite stropdas. Onze kinderen hadden een turquoise korte broek aan, met erop een turqouise, zwart en wit geruit overhemd en zelf in hun schoenen zat turquoise.
Mijn boeket witte Aronskelken met een turquoise lint, en ook de corsages van mijn man en kinderen hadden dezelfde bloem en lint.


De basis was een witte kaart. Voordat ik bij het eindresultaat was, heb ik meerdere proeven gemaakt. Aanvankelijk had ik stukjes klittenband bedacht als sluiting, maar mijn man vond dat niets. Toen ben ik gaan zoeken op internet en kwam op deze sluiting uit, die makkelijk te maken was met de envelop punch board.
De tekst in het hartje en op het vakje aan de binnenkant is van Stampin'up. Toen ik deze tekst zag, wist ik meteen dat ik het wilde gebruiken. De gebruikte hartjes zijn ook van Stampin'up.
Het bruidspaar is van Tattered lace, uitgestanst in zwart glitterpapier. Voor mij was al gauw duidelijk dat het bruidspaar in het zwart moest, voor mijn man niet, maar hij vroeg niet waarom het niet in het wit was. Waarschijnlijk omdat het zo mooi afstak tegen de witte kaart.
De tekst op de zijkant is een embossingmal geweest, die ik met een turquoise stift heb ingekleurd.
Aan de binnenkant van de kaart heb ik een vakje gemaakt, met daarin een kaart met de gegevens over waar en wanneer de gasten verwacht werden op deze dag. Op deze losse kaart heb ik twee hartjesballonnen van Marianne Design geplakt. De champagneglazen zijn ook van Marianne Design. Om de pootjes van de glazen een klein lintje. Deze zijn uitgestanst in wit glitterpapier.
Op de achterkant van de kaart heb ik onze namen en de datum gestempeld, met eronder een stempel van een lelijke eend met hartjesballonnen en confetti uit de auto. De letterstempels zijn van Joy! Crafts, de lelijke eend van Different Colors, gekocht bij ZieZo Knutsels.

Ook de bedankjes heb ik zelf gemaakt, met een mal van een mini-take-out-box van Memory Box. Hier past precies een Raffaelo chocolaatje in. Op de bedankjes, gemaakt in 4 kleuren, heb ik hartjes geplakt, in twee van de gebruikte kleuren. Ook twee ronde tekstlabeltjes heb ik hiermee gemaakt.
Van een bruidsstempelset heb ik de tekst Just Married en Thank You gebruikt. Van een stempelset van Stampin' up heb ik de tekst For You gebruikt op de ronde labels, die aan de bedankjes hangen.

Voor de ringendoosjes heb ik dezelfde doosjes gebruikt, maar dan van doorzichtig perkamentpapier. Hierin heb ik een klein kussentje gemaakt, deze bekleed met turquiose voile wat mijn zusje (heel toevallig?) had.

Het strikje wat je ziet, is het strikje wat aan de auto's hing. Deze zijn met liefde gemaakt door mijn moeder met de bowdabra, en ook hier dezelfde kleuren.

Ik was erg blij met het resultaat, want je eigen trouwkaart maken, dat doe je niet elke dag! En de reacties waren ook leuk! We hadden ook een slinger hangen met onze namen en de tekst happily ever after, de letterslingerset hebben we gekocht bij de action, zo grappig, want je kan er alle woorden zelf mee maken. Als gastenboek hadden we een vingerafdrukboom, wat veel mensen ook nog nooit gezien hadden.

Liefs Esther


Geen opmerkingen:

Een reactie posten