Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 15 februari 2015

Vrienden


Hallo,

Deze keer laat ik een jongens- of mannenkaart zien. Deze kaart heb ik gemaakt naar aanleiding van Challenge #82 van Time for Magnolia, dieren in de hoofdrol en aan de hand van de schets uit het Noor Magazine. 
Van Diny Sprakel heb ik pas 4 stempels kunnen overnemen, waaronder deze Edwin met hond.De stempel heb ik ingekleurd met Twinkling H2O's.  Ik vond het wel leuk om een stoere kaart te maken voor de dierenchallenge in plaats van een lieve meisjeskaart. De uitdaging om een mannenkaart te maken is immers altijd iets groter ;-) De Sketch it van Noor maakte het me wel wat makkelijker, omdat ik dan niet hoefde na te denken over hoe ik de kaart ga maken, alleen in welke kleuren. Ik heb lekkere stoere stukken designpapier gepakt, afkomstig van Marianne Design (breimotief beige en rood), Boekenvoordeel (groene sterren), Action (ruitjes), Studio Light Paper Pad Nr 12 (beige bruine streepjes met groene vlekken), en reststukjes cardstock.  De kaart is beigekleurig. Op de plek van het vlakje in het midden, heb ik een mal van Joy! Crafts gebruikt, broekzak 6002/0061, uitgestanst in donkerblauw glitterpapier. Als je de broekzak alleen maar stanst, krijg je de perforatielijn die je nu ziet. Als je deze ook nog embost, krijg je er nog bloemetjes op, maar dat vind ik niet passen bij een stoere jongenskaart. Van een andere kleur blauw cardstock heb ik het kleine vakje gemaakt. Uit de broekzak steekt een label van Magnolia van rood cardstock met "Hartelijk Gefeliciteerd" erop gestempeld. Deze heb ik wel iets kleiner geknipt, omdat hij anders niet zo goed in het zakje paste. Door het gat een strikje van stoer gekleurd touw. Over de broekzak, en achter het plaatje heb ik een hekje van Magnolia geplaatst. Deze heb ik uitgestanst in wit cardstock, maar daarna bruiner gekleurd. Aan de zijkant van de kaart heb ik de nieuwe sterrenrand van Noor Design geplaatst. gemaakt van donkerbruin papier. Rechtsbovenin vond ik een beetje leeg, daar heb ik een vlaggetjeslijn gemaakt. Deze heb ik van Joy! Crafts. Hierop wilde ik aanvankelijk letters van Marianne Design plakken, maar deze waren veel te groot, dus heb ik dat maar niet gedaan. In plaats daarvan heb ik van het streepjespapier en bruine papier sterretjes geponst. Uit de sterrenrand kwam ook een paar sterren, die heb ik ook op de kaart geplakt. Om het geheel af te maken, heb ik nog een stempel van een pootafdruk gezet, linksbovenin en rechtsonderin.

Ik vind het een stoere kaart geworden, en volgens mijn zus is het een echte Esther-kaart geworden, en daar ben ik het wel mee eens!

Met deze challenge doe ik mee:
naar de Noor Magazine moet ik hem mailen, dus dat ga ik ook maar doen ;-) 

Groetjes Esther



Geen opmerkingen:

Een reactie posten