Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 22 februari 2015

Lieve kaart



Deze lieve kaart heb ik gemaakt voor mijn zusje en mijn zwager, die 13 jaar getrouwd zijn. Ze hebben best veel meegemaakt samen, maar dat maakt hen alleen maar sterker. Ik ben zo trots op ze!

De stempel is van mijn zusje, die heb ik geleend toen ik gastdesigner voor het Don en Daisy Challenge Blog mocht zijn, met het thema Valentijnsdag. Deze heeft ze toen aan me geleend voor die kaart. Ik heb toen een stempel van mezelf gebruikt, maar deze had ik al wel gezet en ingekleurd. En daarna eigenlijke een beetje vergeten.
Toen ik de kaart voor hun huwelijkdag wilde maken, kwam ik hem weer tegen. Aangezien ik niet echt een idee had voor een kaart, leek het me wel leuk om haar stempel te gebruiken.
De kaart heb ik gemaakt naar een model van Ineke Bezemer, die een soortgelijke kaart als workshopkaart heeft. Het lukt me niet om bij die workshop te kunnen zijn, maar ik vond het model wel erg mooi, dus maar op mijn eigen gevoel gemaakt. Hij blijft niet helemaal goed staan, maar dan maakt mijn zusje er maar zelf een standaard achter ;-)

De basis is de label van Dutch Doobadoo. Ik heb niet de grootste maat gepakt. Deze heb ik twee keer gemaakt van wit cardstock en de één na kleinste ook. De grootste label en hebt kleinere label heb ik bekleed met lief, fris bloemetjespapier uit een blok van de Action. Het voorste label is aan twee kanten bekleed met papier van de Action. Het is zo lekker stevig designpapier. De randjes heb ik met Walnut Stain Distress Inkt bewerkt.
Ik had aanvankelijk het voorste label op 7 cm van de bovenkant afgesneden om er een pocketkaart van te maken, maar vond het model van Ineke Bezemer zo leuk, die staat zelf doordat de punt naar beneden gericht is, Om dit op te lossen, heb ik de punt weer aan het label vastgemaakt met plakband Om dit te verbergen een lief roze lintje (ook action) eroverheen. Het plaatje heb ik ingekleurd met Twinkling H2O's en Distressinkt. Op de bloemen en haar strikje een plakparel geplakt. Het plaatje heb ik uitgestanst met een bruin randje eromheen Het bruin heeft ongeveer dezelfde kleur als zijn pak. Aan de linkerzijkant van de kaart heb ik een vintage-border van Joy! Crafts gedaan in lichtoranje. Hiertegenaan een groot rolroosje in witroze met een bruine bloem van Joy! Cratfs eronder. Aan de rechterkant een lief bruin vlindertje. In de rechterhoek onderin een klein bloementoefje in wit, bruin en roze met gedistressde randjes in Walnut Stain.
Hieronder nog twee blaadjes van Joy! Crafts in lichtoranje.
Op de grote staander heb ik het kleine weefhartje van Marianne Design gemaakt van lichtroze en glitter-turquoise papier. Deze kleuren zitten in de ondergrond, dus dat felle blauw kon ik best gebruiken, dacht ik zo. Ook hiertegenaan een groot rolroosje in lichtoranje, met een bruin klein bloempje eronder.
Op het losse label heb ik bubbels van MemoryBox geplakt, met hieroverheen het woord Liefs van Joy! Crafts. Ik heb de S erafgeknipt, zodat er alleen nog maar Lief staat, wat goed past bij de kaart. Op de I heb ik op het puntje een plakparel in de vorm van een hartje geplakt. Onder het woord Lief heb ik een vlinder van Joy! Crafts geplakt, in lichtroze, met turquoise blaadjes. Ook de voelsprieten zijn turquoisen plakparels. Bovenaan het label heb ik een gat gemaakt, waar een geel lintje doorheen steekt. Met lichtroze lint heb ik er een strik omheen gedaan. Om het af te maken met een turquoise touwtje een bedel van twee rozen eraan gehangen.

Ik vind het echt een heel vrolijk en schattig kaartje geworden en ik weet zeker dat zij dat ook vinden.

Met deze kaart wil ik meedoen aan de volgende challenges:
http://mariannedesigndivas.blogspot.nl/2015/02/pearls-and-or-ribbons-at-marianne.html
http://www.donendaisy.blogspot.nl/2015/02/challenge-21.html
http://hobbyvisiondt.blogspot.nl/2015/02/challenge-36-bloemen-parels-bedel.html
http://de-egel.blogspot.nl/2015/02/februari-challenge-2.html
http://scrapcardschallengeblog.blogspot.nl/2015/02/scrp-cards-challenge-71-en-top-3.html

Groetjes Esther

6 opmerkingen:

  1. Schitterende kaart heb je gemaakt Esther!
    Gaaf model en heerlijke vrolijke kleuren.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes, Marleen
    Don & Daisy blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je de Dutch Doobadoo mal mooi gebruikt zeg! En alles past zo mooi bij elkaar...
    heel lief! Dankjewel voor het mee doen met de Challenge van Scr@p-Cards!
    Groetjes DT lid Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kaartje! Leuk dat je meedoet aan de challenge van de Egel.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart heb je gemaakt voor de Challenge op het Don&Daisy blog.
    Heel veel succes!
    Groetjes
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief Don & Daisy tag/kaartje zeg, Fijn dat je meedoet bij Marianne Design Divas ,
    LG Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Adorable work, so colorful!!!
    Thanks for sharing your work with us at Marianne Design Divas!
    Greetings,
    DT MIhaela

    BeantwoordenVerwijderen